Recension: Fallout 4 – Automatron

Fallout 4 (10/10) släpptes i November förra året och har nu äntligen fått sitt första (av fyra än så länge utannonserade) DLC: Automatron.

Fallout 4_20160322224327

Var din ständiga följeslagare Codsworth eller kanske någon av de syntetiska människorna? Ville du egentligen ha en gigantisk sentrybot med nästintill obegränsad bärkapacitet? Eller en assaltron som kan döda fiender med en modifierad ripper? Då behöver du inte leta längre för i Automatron kan du bygga din egna robotkompanjon, exakt så som du vill att den ska se ut och med nästintill obegränsade val för vapen, armor och andra moddar.

Förutom möjligheten att modda och bygga robotar så ingår även ett nytt quest där man ska ge sig ut och hitta och stoppa The Mechanist vars robotar är ute i ödelandet och sprider skräck och död. Tyvärr går det alldeles för snabbt att ta sig till sista delen i de nya uppdragen, men man får i alla fall ännu ett lysande (radiant) quest som autoförnyas i all oändlighet.

Det finns inte mycket mer att skriva om detta DLC då det känns väldigt fattigt. Trots möjligheten att göra egna robotkompanjoner och ett lysande quest så känns denna DLC väldigt tom. Har man kört ut spelet och i övrigt känner sig klar gör inte detta tillräckligt för att hålla en sysselsatt någon längre stund.

Största +
Enorm arsenal av robotkompanjoner
Massor av modifieringsmöjligheter
Lysande quest

Största –
Alldeles för kort
Ger inget omspelningsvärde

7av10

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/6/8/5/ps3sverige.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *